Sorting
Source
Księgozbiór
(39)
Form of Work
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(33)
only on-site
(4)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(35)
Czytelnia
(4)
Author
Fuks Agata
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Bala Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Mariusz
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(1)
Doliński Artur
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Fabiś Artur
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kilian Marlena
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Lechta Viktor
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Mikina-Pindur Jadwiga
(1)
Mnich Małgorzata
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Pilch Alicja
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Staszko Aleksandra
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Stepek Alicja
(1)
Suska-Kuźmicka Monika
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szybist Joanna
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Winczura Barbara
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Włodarczyk Teresa (tłumacz)
(1)
Zmysłowska Magdalena
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba-Hornecka Agnieszka
(1)
Łobocki Mieczysław
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(1)
Year
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(28)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(39)
Language
Polish
(38)
Audience Group
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Dzieci
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalne
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(3)
Subject
Rodzina
(5)
Dziecko
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Wychowanie
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Logopedia
(3)
Mowa
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Rodzice
(3)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Czas wolny
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Gerontologia
(2)
Leczenie
(2)
Mutyzm
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Starość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Afazja
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Amnesty International
(1)
Animacja kulturalna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autorytet
(1)
Badania pedagogiczne
(1)
Bajki psychoedukacyjne
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezdomność
(1)
Centralny Ośrodek Metodyczny Poradnictwa Wychowawczo-Zawodowego (Warszawa)
(1)
Cyberpsychologia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Diagnostyka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom kultury
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyslalia
(1)
Dyslekcja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Epidemiologia
(1)
Fonogesty
(1)
Geragogika specjalna
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jąkanie
(1)
Język migowy
(1)
Język polski
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kienezjologia edukacyjna
(1)
Klasa szkolna
(1)
Komercjalizacja feminizmu
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korupcja
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura
(1)
Kultura współczesna
(1)
Lateralizacja
(1)
Logopedzi
(1)
Ludzie starzy
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Marzenia
(1)
Małżeństwo
(1)
Metodyka
(1)
Metodyka -geografia
(1)
Mobbing
(1)
Mowa bezładna
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Męskość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Subject: time
2001-
(6)
Subject: place
Polska
(3)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wiersze
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i nauki pomocnicze
(1)
39 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 [lok. wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Książka aspiruje do krytycznego spojrzenia na te obszary współczesnej teorii i praktyki oddziaływań resocjalizacyjnych, które nie zostały jeszcze odpowiednio do istniejącego stanu wiedzy rozwinięte. Dzięki takiemu ujęciu praca ta stanowi uzupełnienie istniejących podręczników pedagogiki resocjalizacyjnej. Poszerza bowiem zarówno wiedzę o istocie, zakresie, genezie i rozwoju rozmaitych koncepcji postępowania resocjalizacyjnego, jak i ukazuje realne problemy, z którymi boryka się codzienna praktyka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37/39 C [lok. czytelnia] (1 egz.)
Book
In basket
Celem niniejszej książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym. Książkę Rodziny adopcyjne i zastępcze z dzieckiem z niepełnosprawnością adresujemy do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych, osób zatrudnionych w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, centrach pomocy rodzinie i innych instytucjach, którzy w swojej pracy stykają się z rodzinami adopcyjnymi i zastępczymi, jak również studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich zainteresowanych problematyką opieki zastępczej i niepełnosprawności. Wyrażamy nadzieję, że szczególną grupą odbiorców tej monografii będą rodzice adopcyjni i zastępczy wychowujący dzieci z różnego rodzaju i stopnia zaburzeniami, a także osoby rozważające zostanie takim rodzicami. Naszym celem jest pokazanie doświadczeń rodziców, którzy przyjęli do swojej rodziny dziecko z niepełnosprawnością w sposób jak najbardziej całościowy, ze zwróceniem uwagi zarówno na wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć rodzice, jak i różne pozytywne aspekty z takim rodzicielstwem związane. W książce starałyśmy się stosować - podobnie jak w jej tytule - termin opisowy „dziecko z niepełnosprawnością”. Stoimy na stanowisku, że jest on najbardziej odpowiedni, ponieważ akcentuje, że niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech, które dane dziecko posiada. Ze względu na ograniczenia językowe nie zawsze taka poprawność się udawała. Jednak chcemy podkreślić, że pod każdym sformułowaniem typu „dziecko/dzieci niepełnosprawne” kryje się wyżej opisany podtekst. [Autorzy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 CI [lok. czytelnia internetowa] (1 egz.)
Book
In basket
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 4)
Bibliografia i netografia przy pracach.
Zawiera następujące artykuły: I. Wsparcie rodzin i osób starszych w sytuacjach problemowych: Zagrożenia współczesnej rodziny w Polsce - mity czy rzeczywistość?; Wsparcie rodziny w sytuacjach problemowych. Realia a oczekiwania podopiecznych gminnych ośrodków pomocy społecznej; Terapia rodziny z perspektywy wybranych kryteriów diagnostycznych; Kompetencje zawodowe koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej do pracy z rodzinami zastępczymi. Kilka uwag klienta pomocy społecznej; Back baby boom - nowe zagrożenie w pieczy zastępczej?; Praca z rodzicami wychowanków domu dziecka szansą na odbudowanie zasobów rodziny; Rodzina wspierająca jako jedna z form pomocy rodzinie dysfunkcyjnej; Blogi jako forma wsparcia młodych matek. Badania netnograficzne; Samotne matki w środowisku szkolnym. Między biurokratycznym naznaczeniem a kulturową wspólnotą; Ojcostwo w perspektywie międzypokoleniowej. Strategia badań; Organizacja czasu wolnego sposobem na poprawę jakości życia osób starych; Dziadkowie i wnuki - więzi społeczne w rodzinie wielopokoleniowej; Wsparcie rodziny w kontekście opieki paliatywnej nad chorym (z relacji wolontariusza hospicjum). Cz. II. Siły społeczne jako katalizator zmian w środowisku życia człowieka: (Auto)ewaluacja a siły społeczne - w poszukiwaniu wątków rozwojowych; Współczesne antynomie - obywatelskość dla wybranych; Siła autorytetu w procesie wspierania rozwoju człowieka; Etyka, sprawczość i wspólnotowość a zaangażowanie w działalność wolontariatu; Wolontariat studencki jako nowa forma wsparcia osób wielorako zagrożonych; Udział słuchaczy uniwersytetu trzeciego wieku w wolontariacie jako przykład rozbudzania sił społecznych; Ekonomia społeczna w projektowaniu działań pomocowych wobec osób i grup zagrożonych; Wykluczenie finansowe i zagrożenia cyberprzestrzeni jako nowe sytuacje problemowe w życiu polskich rodzin; Wybrane aspekty systemu prawnego wobec zjawiska bezdomności; Nieodkryty potencjał - dlaczego warto zatrudniać osoby z zespołem Aspergera?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 C [lok. wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod redacją naukową Jacka J. Błeszyńskiego - Wydanie III. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017. - 470 stron : ilustracje (w tym kolor.) ; 25 cm.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 [lok. wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 CI [lok. czytelnia internetowa] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 CI [lok. czytelnia internetowa] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 CI [lok. czytelnia internetowa] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 [lok. wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 CI [lok. czytelnia internetowa] (1 egz.)
Book
In basket
Wierszowane zawody: artystka, bibliotekarka, dietetyk, doradca zawodowy, ekonomista, fryzjer, informatyk, ksiądz, kucharz, lekarz, nauczyciel, rolnik.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. B 2 [lok. czytelnia dziecięca] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 [lok. wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Przeprowadzono w niej analizę różnych aspektów starzenia się i starości w perspektywie doświadczania jednostkowego oraz zbiorowego na poziomie indywidualnym i demograficznym, z wieloma odniesieniami do zadań oraz działań z pola polityki społecznej i pracy socjalnej. Umieszczając te rozważania i dociekania w paradygmacie aktywnego starzenia się, nie tylko uwypuklamy zalety, możliwości i potencjalności okresu starości, lecz także nie uciekamy od pokazywania opresyjności starzenia się i starości, ograniczeń i niemożności charakterystycznych dla tego okresu w życiu, a wszystko to w kontekście szeroko i wielopłaszczyznowo ujmowanych uwarunkowań jednostkowych, społecznych, rodzinnych, ekonomicznych, gospodarczych, zdrowotnych, często zawierających się w przedmiocie polityki społecznej.[aros].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 [lok. wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Praca jest bardzo dobrze udokumentowana – Przemysław Frąckowiak dokonał rzetelnego przeglądu interdyscyplinarnej literatury przedmiotu (socjologicznej, pedagogicznej, filozoficznej, prawniczej). Podjęta przez autora analiza odzwierciedla współczesną rzeczywistość zakładu poprawczego, a wnioski z niej są ważne dla teorii i praktyki pedagogiki resocjalizacyjnej oraz dla procesu resocjalizacji w zakładach poprawczych. Co ważne, zostały one oparte na rzetelnej diagnozie niepowodzeń i trudności w funkcjonowaniu zakładu poprawczego, są dostosowane do aktualnych potrzeb i wyzwań, co może sprzyjać skutecznemu działaniu kadry pedagogicznej w zakładach poprawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 CI [lok. czytelnia internetowa] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 [lok. wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej, osobliwości słownego i pozasłownego porozumiewania się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy. W drugiej części - szczegółowej (specjalistycznej) - omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając wielowymiarowość zagadnienia, tzn. istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię oraz główne zasady logopedycznej interwencji, rozumianej jako: diagnoza, terapia i prewencja. W terapii logopedycznej dominuje podejście eklektyczne, które wymaga od specjalisty zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zakresie nie tylko diagnozy i terapii, ale również profilaktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 [lok. wypożyczalnia] (1 egz.)
Other collections
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 CI [lok. czytelnia internetowa] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again